Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje miłość, relacja ojciec-córka, film czarno-biały.
Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali
w tych filmach.
Stary Wiślak wraz z synem pływają po Odrze. Ojciec pragnie wrócić w rodzinne strony, syn chce pozostać, gdyż zakochał się w Elizie. Podczas przewozu barka Wiślaka pęka, czeka ją kasacja. Janek postanawia ożenić się z ukochaną mimo protestów otoczenia.
Akcja filmu rozgrywa się dwadzieścia lat po wojnie. Do Wrocławia przybywa z RFN Kurt. Interesuje się pewnym domem, który kiedyś należał do jego rodziców. Nawiązuje romans z Ewą Lichosik. Uczucie to nie otrzymuje aprobaty pozostałych. Wszyscy pamiętają o tragedii, którą Polakom zgotowali Niemcy. Młodzi decydują się na samodzielne szukanie szczęścia w miłości.
Suad (Sabah) kończy szkołę. Przez cały czas nauki przebywała w internacie, teraz musi zamieszkać u ojca (Suleiman Naguib), który żyje z jej macochą i jej córką. Macocha traktuje ją bardzo surowo. Tymczasem Suad zakochuje się w Raoofie (Anwar Wagdi), przyjacielu rodziny. Raoof odwzajemnia te uczucia, lecz macocha ma własne plany, by za Raoofa wyszła jej córka.
Od kiedy Kargulowa krowa weszła na pole Pawlaka, a było to bardzo dawno temu na kresach wschodnich, rodziny Pawlaków i Kargulów żyją jak pies z kotem. Nawet zawierucha wojenna i konieczność osiedlenia się na Ziemiach Odzyskanych nie pomogły. Obie rodziny nadal żyją po sąsiedzku. Śledzimy losy obu rodów w trudnych czasach powojennych, częste kłótnie i godzenie się głów rodzin: Pawlaka z Kargulem, są na porządku dziennym. Czy ich młodsze pokolenie – syn Pawlaka, Witia, i córka Kargula, Jadźka – pójdą w ślady rodziców? Czy może…
Ostatni dzień wojny. Poranek pierwszego dnia pokoju. Pokazać tej szczególnej nocy losy młodego człowieka uwikłanego w okupacyjną przeszłość, zmęczonego bohaterstwem, przeczuwającego inne, lepsze życie. Cóż to za piękny temat do filmu. Tej szczególnej nocy spotyka się przeszłość z przyszłością - i zasiada do jednego stołu. Przy akompaniamencie tang i fokstrotów bohater filmu, Maciek Chełmicki, szuka odpowiedzi, jak żyć dalej - jak zrzucić dławiący bagaż przeszłości, rozwiązuje odwieczny dylemat żołnierza. Słuchać czy myśleć. A jednak Maciek zabije...
Alphaville to stolica jednej z galaktyk odległej od "krajów zewnętrznych" o miliony lat świetlnych. Lemmy Caution przybywa tu jako korespondent gazety "Figaro-Prawda". Tak naprawdę jest tajnym agentem, który ma nawiązać kontakt z profesorem von Braunem. Von Braun został wydalony ze starego świata i właśnie w Alphaville skonstruował mózg elektronowy Alpha 60, który teraz sprawuje tu totalitarne rządy. Wszelkie uczucia zostały w Alphaville zakazane, a słowa "muzyka", "poezja", "miłość" wykreślono z języka... Lemmy wie o tym, że poprzedni agenci zniknęli bez śladu. Poznaje okrutną rzeczywistość miasta, w czym pomaga mu jego tłumaczka Natasza, córka von Brauna. Lemmy'emu udaje się w końcu zabić profesora i zniszczyć Alphę 60. Gdy ucieka z opanowanego przez chaos Alphaville, okazuje się, że Natasza potrafi jednak odnaleźć w sobie jakieś ludzkie uczucia.
Tytułowe wiano to dom spółdzielczy, który buduje Drzemlik, ojciec Bronki. Dziewczyna nie jest zbyt atrakcyjna, a ponadto kulawa. Ojciec chcąc znaleźć dla niej męża, chce ją bogato wywianować. Tak też się staje, Bronką zaczynają się interesować miejscowi kawalerowie. Staszek Stosina, który wrócił do wioski z więzienia, proponuje, by ojciec zapisał jej ponadto w posagu trzy morgi ziemi, na których mogliby gospodarzyć. Drzemlik waha się, gdyż to musiałoby się skończyć wystąpieniem, wbrew swoim przekonaniom, ze spółdzielni…
Treść filmu znamy tylko z relacji Władysława Jewsiewickiego: „W pewnej wsi mieszka żydowska rodzina rolnika Zachara. Swoją piękną córkę Rachelę, mimo jej sprzeciwu, Zachar przyrzekł dać za żonę bogatemu, ale niemłodemu już sąsiadowi. Rachel jednak kochała innego i kiedy urodziła dziecko, zawiedziony ojciec w napadzie szału wrzucił je do stawu. Rachela topi się z rozpaczy, a okrutny ojciec, myśląc ciągle o swej zbrodni, rzuca się ze skały w przepaść”.